بهنام کریمی ... تصویر

...به این وبلاگ خوش آمدید...

بهنام کریمی ... تصویر

...به این وبلاگ خوش آمدید...

جای خالی مداد...

همه ی مداد رنگی ها مشغول بودند...     به جز مداد سفید... هیچ کسی به او کار نمی داد...
همه می گفتند:{تو به هیچ دردی نمی خوری}...  یک شب که مداد رنگی ها...
توی سیاهی کاغذ گم شده بودند...
مداد سفید تا صبح کار کرد... ماه کشید...مهتاب کشید...
و آنقدر ستاره کشید که کوچک وکوچک و کوچک تر شد...
صبح توی جعبه ی مداد رنگی...
جای خالی او...
با هیچ رنگی پر نشد...



سخن بزرگان

دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب ترا لمس کند . مارکز

 

عشق یگانه منبع نیرو و قدرت شماست . باربارا دی آنجلیس

 

قانون احتمالات یادت نره ، بلاخره یک نفر خواهد گفت بله . آنتونی رابینز

 

اگر فکر می کنید که موفق می شوید یا شکست می خورید،در هر دو صورت درست فکر کرده اید.آنتونی رابینز

 

وقتی انسان آرامش را در خود نیابد ، جستجوی آن در جای دیگر کار بیهوده ای است.لارو شفوکو

 

ادامه مطلب ...

تزئینات

تزیین دستمال سفره به شکل گل

 

تا کردن دستمال سفره به شکل گل گرچه پیچیده و مشکل به نظر می رسد ؛ اما با کمی دقت ، بسیار ساده و آسان است. یک دستمال سفره پارچه ای مربع شکل به ضلع 40 سانتیمتر را در نظر بگیرید و ابتدا چهارگوشه دستمال را تا کرده ، بر روی مرکز آن قرار دهید.

2-این کار را یک بار دیگر انجام دهید و گوشه های به دست آمده را بر روی مرکز مربع قرار دهید. دستمال را برگردانید و برای سومین بار گوشه های آن را تا کرده و بر روی مرکز دستمال قرار دهید. گوشه های دستمال را با دست در مرکز مربع نگاه دارید.

3-در حالی که یک دست خود را بر روی گوشه ها در مرکز مربع نگاه داشته اید دست دیگر را به زیر یکی از گوشه ها برده و لایه اول را به طرف بیرون بیاورید تا مطابق تصویر به صورت مثلثی در بالای گوشه مربع قرار گیرد. این کار را در سه گوشه دیگر مربع نیز انجام دهید. سپس با گوشه های لایه بعدی دستمال در زیرگل نیز همین کار را انجام دهید تا چهار مثلث دیگر در میان گلبرگ ها تشکیل شود . بهتر است با قرار دادن یک ترشی خوری کوچک و زیبا در مرکز گل ، مانع باز شدن احتمالی تای دستمال شوید.

منبع: گروه برنامه ریزی درسی حرفه و فن


حلقه تزیینی

:وسایل مورد نیاز

- یک اسفنج حلقه ای
- مقداری کاغذ کشی سبز
- تعدادی مهره ریز و درشت قرمز رنگ با پایه سیمی
- حدود نیم متر روبان ساتن پهن قرمز
- سوزن ته گرد
- چسب نواری کاغذی

اگر اسفنج حلقه ای در دسترس ندارید می توانید با بریدن اسفنج های مکعبی و چسباندن قطعات به هم ، یک حلقه درست کنید. برای این کار ابتدا الگوی حلقه را بر روی یک قطعه کاغذ رسم کنید.

سپس الگو را ببرید و با چند سوزن ته گرد بر روی اسفنج ثابت کنید. نسبت به اندازه حلقه ممکن است دو یا چند مکعب اسفنج را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید حلقه کاملی از آنها ببرید.

کاغذ کشی سبز را به قطعات مربع شکل 10 * 10 سانتی متری ببرید. سپس زیر هر یک از قطعات کاغذکشی یک قطعه کوچک چسب کاغذی در مرکز مربع بچسبانید. آنگاه هر یک از کاغذها را برگردانید و یک سوزن ته گرد از مرکز کاغذ عبور دهید. با فرو بردن این سوزن در حلقه اسفنجی کاغذ را به اسفنج متصل کنید. چهار گوشه کاغذ را به طرف بالا خم کنید. با نصب کاغذهای متعدد در کنار هم و کشیدن گوشه های کاغذها به طرف بالا ، کل سطح روی حلقه را بپوشانید.

پس از پوشاندن حلقه با کاغذهای سبز نوبت به نصب مهره های قرمز می رسد. مهره های رنگی با پایه سیمی اغلب در فروشگاه های مخصوص لوازم گلسازی عرضه می شود اما چنانچه تهیه این مهره ها برای شما مشکل باشد، می توانید خودتان با هر نوع مهره گـِردی که در منزل دارید آنها را بسازید. سر یک قطعه سیم گل آرایی را در چسب مایع فرو ببرید و آن را از سوراخ مهره عبور دهید به طوری که سر سیم از طرف دیگر مهره بیرون نزند. پس از خشک شدن چسب مهره را با گواش یا اسپری به رنگ قرمز درآورید.
این مهره ها را به صورت پراکنده یا در کنار هم با فرو بردن پایه سیمی آنها در اسفنج در نقاط مختلف حلقه سبز نصب کنید و در آخر با یک پاپیون بزرگ از روبان قرمز که به وسیله یک قطعه سیم گل آرایی یا سوزن ته گرد به بالای حلقه متصل می شود تزیین حلقه را کامل کنید.

منبع : سایت همشهری


طرز ساخت مارمولک عروسکی
مواد لازم:

- پارچه لمه ی کشی، نیم متر به رنگ زرد

- پارچه آستری ضخیم 5/0 متر به رنگ سبز تیره

- ارزن، 5/2 کیلوگرم

- یک جفت چشم عروسکی آماده.

الگو را از پرینت گرفته و دو برابر بزرگ کنید.

طرز دوخت:

الگو را یک مرتبه از پارچه ی لمه و یک مرتبه از آستری ببرید. آنها را روی هم قرار دهید و درز آنها را به جز قسمتی برای به رو برگرداندن بدوزید و به رو برگردانید.

روی اضافه درز را در محل گوشه ها و جاهایی که گرد است، چند چـِرت بدهید ( با سر قیچی ، کنار لبه های پارچه را اندکی ببرید ) تا هنگام به رو بر گرداندن، روی کار چروک نشود.

داخل عروسک را با ارزن پر کنید و قسمت باز را بدوزید.

چشم ها را با چسب در محل خود بچسبانید.